تاریخچه هتل امیران نیشابور

با آمدن نام نیشابور به یاد سنگ های فیروزه. ادبایی همچون خیام و عطار نیشابوری و نقاش بزرگ ایرانی کمال الملک می افتید. باید خاطر نشان کرد. که اثر قدم مبارک ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا نیز درنزدیکی این شهر واقع شده است. با توجه به مکان های تاریخی و زیارتی و معرفی آن به عنوان شهرستان پایدار ایران از طرف یونسکو این شهر گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. از این رو خانواده امیران اقدام به برگذاری یک مسابقه در بین طراحان و معماران سراسر کشور برای ایجاد هتل امیران نیشابور به عنوان یک مجتمع اقامتی و تفریحی کردند. در مجموع ۲۵ شرکت زبده معماری دراین مسابقه شرکت نموده. و از بین آنها با توجه به اصول معماری اصیل ایرانی طرح آقای باقرلی و سرکار خانم مهندس وکیلی برای این مجموعه انتخاب گردید.

مشخصات فنی مجتمع

عملیات عمرانی مجموعه امیران در زمینی به مساحت ۴۷۰۲ متر مربع. در دو بخش جدا به عنوان هتل و مرکز خرید با زیر بنای ۱۹۰۰۰ مترمربع در منطقه ای در مرکز شهر در جای پر رفت آمد. و در کنار باغ ملی نیشابور در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ آغاز گردید. یکی از المان های مدرنی که در طرح هتل امیران نیشابور استفاده شده است. سایبان دکوراتیو پارچه ای روفگاردن فودکوردت این مکان است. این سایبان ها به فرم اینورس با سطح مقطع دایره بر روی پشت بام این مجتمع می باشند. طراح منتخب معماری این مجموعه توسط شرکت سازه چادری ساینا اجرایی شده است.

ثبت هتل امیران در کتاب معماری معاصر ایران

یکی از افتخارات مجموعه امیران می توان معرفی این مجتمع اقامتی و تفریحی در کتاب معماری معاصر ایران به قلم یکی از بزرگان معماری ایران جناب آقای دکتر داراب دیبا اشاره کرد. در این کتاب به معرفی این مجتمع که با تلفیق طراحی مدرن و سنتی ایرانی به بهره برداری رسیده است. پرداخته می شود. یکی از سازه های مدرنی که در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد سازه های پارچه های کششی است. در المان های مدرن این مجتمع از سایبان چادری با طراحی شرکت ساینا سایه به فرم اینورس استفاده شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *