معرفی پروژه پوشش چادری سقف ورزشگاه امام رضا مشهد

استادیوم ۳۰ هزار نفری امام رضا (ع) شهر مشهد در مجموعه ورزشی آستان قدس رضوی یکی از زیباترین و مدرن ترین استادیوم های ایران در استان خراسان رضوی می باشد. این پروژه عظیم در اسفند ماه ۱۳۹۵ افتتاح گردید. این پروژه از منظر مهندسی یکی از پیچیده ترین سقف از نوع خود می باشد.

طراحی سه بعدی پوشش چادری سقف ورزشگاه امام رضا مشهد

طراحی سه بعدی استادیوم امام رضا

جایگاه تماشاگران زمین فوتبال از پارچه کششی استفاده شده است. آرشیتکت و طراح استادیوم امام رضا مسعود ضیایی است. بخش های محتلف آن توسط چندین شرکت خارجی طراحی و اجرا گردیده است.

معرفی پیمانکاران پوشش چادری سقف ورزشگاه امام رضا مشهد

سقف پارچه ای جایگاه تماشگران توسط شرکت آلمانی EFA با سازه کششی و کابل های مهار کننده طراحی و محاسبه شده است. توسط شرکت فرانسوی freyssinet ساخته و اجرا شده است. این شرکت پر آوزه در جهان تا به حال چندین مگا پروژه در منطقه خاورمیانه اجرا کرده است.  سقف استادیوم امام رضا مساحتی بالغ بر ۳۳٫۰۰۰ متر مربع دارد و جنس پارچه بکار رفته در آن از نوع ETFE می باشد.

سقف پارچه ای جایگاه استادیوم امام رضاسقف پارچه ای جایگاه 

سازه فولادی سقف این استادیوم در داخل ایران و توسط شرکت آذران ساخته شده است. وزن سازه فولادی سقف کششی پارچه ای ورزشگاه امام رضا (ع) که بالغ بر ۱۶۵۰ متر مربع است در مجموع ۲۰۰ تن می باشد. به همین دلیل سازه پارچه ای در دسته سازه های سبک ساختمانی قرار می گیرند و با کاربری های گسترده ای در مجموعه های ورزشی همراه است.

نورپردازی استادیوم 

نورپردازی سقف پارچه ای ورزشگاه امام رضا بگونه ای انجام شده است که در رنگ‌های مختلف باشد. جهت ارایه تصاویر زیبا و ایجاد جلوه‌های بصری و به منظور جلوگیری از ایجاد سایه در زمین طراحی شده است. این نورپردازی مدرن توسط ۳۶۰ پروژکتور ۲۰۰ واتی انجام گرفته است.

طراحی سقف پارچه ای استادیوم امام رضا
طراحی سقف پارچه ای استادیوم امام رضا
اجرای سایبان ورزشگاه امام رضا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *