سقف پارچه ای

مزایای سقف پارچه ای ثابت

با استفاده از سقف پارچه ای می توان در مدت زمان بسیار کم یک فضا را مسقف نمود. وزن کم پوشش پارچه ای بار کمی را به ساختمان وارد می کند و می توان براحتی یک طبقه به ساختمان فعلی اضافه نمود.

امکان ایجاد یک سقف با دهانه بزرگ بدون ستون میانی در استادیوم ها دیگر مزیت مهم سقف پارچه ای ثابت می باشد.

سقف پارچه ای آلاچیق

یکی از موارد کاربرد سازه های پارچه ای در سقف پارچه ای آلاچیق ها می باشد. آلاچیق های پارچه ای بسیار سبک هستند و به اسانی قابل نصب می باشند. وجود پوشش پارچه ای در سقف الاچیق ها باعث کاهش دمای سایه انها می شود و مناسب مناطق گرم ایران می باشد.

سقف متحرک پارچه ای

سقف پارچه ای جمع شونده یکی از زیر مجموعه های سقف پارچه ای می باشد. پارچه با قابلیت انعطاف پذیری که دارد به راحتی می تواند جمع شده و یک فضای مسقف را به فضای روباز تبدیل نماید. پروفیل های اصلی سقف پارچه ای جمع شونده آلومنیوم می باشد.

چرا سقف پارچه ای ساینا ؟

سقف پارچه ای

سقف های پارچه ای یکی از نواوری های جدید صنعت ساختمان می باشد. در سقف پارچه ای ، پوشش مورد استفاده برای سقف از جنس پارچه می باشد. بدین منظور از پارچه هایی صنعتی با ویژگی های ساختمانی و معماری بکار گرفته می شود.

سقف های پارچه ای همانند یک سقف عادی باید در برابر نیروی های وارده مقاومت نمایند. سقف های پارچه ای طبق استاندارد ملی ساختمان ایران در برابر بارگذاری های وزن و زلزله مقاوم هستند. پارچه نیروهای کششی را تحمل می کند و برای نیروهای فشاری از ستون های فولادی یا پروفیل های الومینیومی طراحی می شوند.

دو نوع سقف پارچه ای بطور کلی وجود دارد:

۱- سقف پارچه ای ثابت ۲- سقف پارچه ای جمع شونده

سقف پارچه ای ثابت

جنس سقف پارچه ای ثابت طول عمری بین ۱۵ تا ۲۵ سال دارند. این سقف ها در دسته سازه های دائمی قرار می گیرند و نیاز به فونداسیون و اتصالات تکیه گاهی دارند. پوشش پارچه ای سقف دمای -۳۰ تا +۷۰ درجه را می تواند تحمل کند و برای شرایط مختلف اب و هوایی ایران مناسب می باشد.

استاندارد های پارچه کششی

پارچه های کششی مورد استفاده تحت استاندارد اتحادیه اروپا هستند. این پارچه ها قدرت تحمل کشش بسیار بالایی دارند. میانگین در حدود ۴۰۰۰ N/5cm . جنس الیاف از پلی استر می باشد ولی کوتینگ و پوشش انها از pvc می باشد که خواص ضد اشتعال و حریق را به پارچه اضافه می نماید.

وجود یک لایه anti-uv در سطح بالایی پارچه، اشعه های مضر خورشید را بازتابش می دهد. به سلامت پوست و بدن کمک می کند.

سقف پارچه ای جمع شونده

سقف پارچه ای متحرک قابلیت جمع شوندگی دارند. در این سقف ها پوشش پارچه ای بر روی ریل های الومینیومی حرکت می کند و توسط موتور برقی به یک سمت جمع می شود. برای این سقف ها از پروفیل های زیرچادری الومینیومی استفاده می شود که در زیر انها معمولا نورپردازی گذاشته می شود.

در سقف پارچه ای جمعع شونده به جهت سهولت از ریموت کنترل برای فرمان دادن به سقف استفاده می شود.

کاربرد سقف پارچه ای

سقف های پارچه ای با گسترش معماری و نیاز مردم به سرپناه و محافظت در برابر افتاب کاربردهای مختلفی پیدا کرده اند.

سقف پارچه ای الاچیق

در محوطه سازی طراحی یک الاچیق در فضای سبز و یا روفگاردن یکی از الزامات فضای باز می باشد. طرح پذیری سازه پارچه ای موجب خلاقیت و ساخت انواع الاچیق های پارچه ای شده است. موارد پرکاربرد و ساده الاچیق به عنوان محصولات پیش مهندسی در سبد فروش شرکت ساینا قرار گرفته است. شما می توانید با استفاده از محصولات ما برای فضای خود الاچیق های استاندارد پارچه ای با ابعاد ۴*۴ تا ۶*۶ را براحتی انتخاب نمایید.

سبک بودن الاچیق های پارچه ای برای استفاده در روفگاردن انها را به گزینه مناسبی تبدیل کرده است. به این ترتیب وزن کمی به سقف وارد می شود.

سقف پارچه ای حیاط

در حیاط ساختمان های مسکونی سقف پارچه ای برای تامین سایبان برای استراحت ، الاچیق و یا سایبان پارکینگ بکار می روند.

سقف پارچه ای رستوران

در رستوران های بر سرپوشیده نمودن فضاهای باز تراس ، حیاط و یا روفگاردن از سقف پارچه ای استفاده می شود. سقف متحرک پارچه ای نیز یکی از انتخاب های جدید رستوران ها و کافی شاپ ها می باشند. سقف جمع شونده پارچه ای با نورپردازی که زیر چادر دارد فضای رستوران و کافه را جذاب و لوکس می نماید.