آشنایی با سایبان جمع شونده

سایبان های جمع شونده به سایبان هایی اطلاق می شود که در صورت نیاز می توانند به راحتی یک فضای باز در محیط را تبدیل به یک فضا مسقف بکنند و همراه با مسقف نمودن سایه ای مناسب در برابر آفتاب برای انسان ها محیا کنند. و بعد از رفع نیاز به سایه در برابر خورشید بتوان به آسانی سایبان را جمع نمود.

مزایای سایبان جمع شو

مهم ترین مزیت سایبان جمع شونده همانطور که از اسم آن پیدا هست قابلیت جمع شوندگی آن می باشد. اینکه بتوانیم در صورت نیاز سایه بان داشته باشیم و از ان استفاده مناسب کنیم مهم ترین مزیت سایه بان جمع شونده می باشد.

امروزه هوشمند سازی ساختمان ها و امکان استفاده از سایبان های هوشمند متداول شده است.

بهترین متریال برای ساخت سایبان جمع شونده چیست؟

برای داشتن یک سایبان جمع شو باید از متریال های منعطف در کنار متریال های محکم استفاده نمود. به جهت سبکی و کاهش وزن و امکان باز و بسته نمودن سایبان به آسانی برای متریال پایه از فلز آلومینیوم معمولا استفاده می گردد. بهترین متریال انعطاف پذیر که از کذشته با آن سایبان تاشو ساخته می شده پارچه می باشد. امروزه از پارچه های صنعتی با خواص انعطاف پذیری و مقاومت بالا در برابر شرایط جوی و تامین سایه مناسب در ساخت سایبان جمع شو استفاده می شود.

انواع سایبان جمع شونده
انواع سایبان جمع شونده

انواع سایبان تاشو

سایبان های تاشو بر اساس متریال بکار رفته در ان و نوع سیستم محرک آنها دسته بندی های مختلفی دارند که در ادامه به انواع ان اشاره می گردد.

سایبان تاشو برقی

در سایبان های تاشو برقی از برق و الکتریسیته به عنوان نیروی محرک برای جمع کردن سایه بان استفاده می شود. موتور های الکتریی با قدرت بالا و مصرف کم برق این امکان را می دهند که بدون نیاز به نیروی انسان و دخالت دست و تنها با فشار دادن یک کلید برق یا یک دکمه ریموت کنترل بتوان سایبان در محیط داشت.

سایبان تاشو ثابت

در این مدل از سایبان ها از مکانیزم های مکانیکی که بر اساس نیروی خارجی که توسط یک انسان وارد می شود سایبان اجرا خواهد شد. مانند: کشیدن اهرم، چرخاندن میله، فشار رو به بالا و یا کشیدن گوشه های سایبان توسط نیروی کار انسانی و مهار کردن ان با ابزار دست.

انواع سایبان جمع شونده

سایبان جمع شونده را می توان بر اساس کاربرد های ان در زندگی روزمره نیز تقسیم نمود. برای هر کاربردی می توان یک مدل سایبان مناسب با متریال مشخص را پیشنهاد داد. هر نوع سایبان جمع شو مناسب محیط و کاربری مخصوص خود می باشد.

سایبان تاشو | سایبان جمع شو | سایبان جمع شونده
سایبان تاشو | سایبان جمع شو | سایبان جمع شونده

سایبان جمع شونده ماشین

برای فضاهای ویلایی که عمدتا یک یا دو خودرو در حیاط پارک می کنند می توان از سایبان های جمع شونده ماشین استفاده نمود. تا از خودرو ها در برابر شرایط جوی، گرد و خاک و تابش مستقیم آفتاب محافظت نمود. مناسب ترین سایبان جمع شو برقی برای ماشین سایبان های بازویی می باشد که به اسانی قابلیت نصب بر روی دیوار ها را دارند. وزن کمی دارند و به اسانی به میزان ۳ متر که عرض یک خودرو می باشد می توانند باز بشوند.

سایبان جمع شونده استخر

نیاز به سایبان برای استخرهای روباز یکی از موارد مهم در فصل تابستان می باشد. اگر استخر شما در منطقه گرمسیر قرار دارد بهتر است برای سایبان جمع شونده استخر از سقف متحرک برقی استفاده کنید. سقف متحرک با استفاده از ریل های الومینیومی و پوشش پارچه ای براحتی تا ۱۰ متر باز بشوند و با استفاده از نورپردازی در شب جلوه زیبایی به استخر شما بدهند.

اگر استخر شما در منطقه سردسیر قرار دارد بهتر است برای سایبان تاشو استخر از پوشش های جمع شونده پلی کربنات استفاده کنید که علاوه بر سقف در دیواره هم قرار می گیرند و فضای استخر شما را بطور کامل پوشش می دهند. فضای مطبوعی در فصل زمستان برای استفاده استخر فراهم می کنند.

سایبان جمع شونده پارکینگ

برای محل پارک دائمی خودرو و پارکینگ چند خودرو سایبان های بازویی جوابگو نیستند. برای سایـبان برقی پارکینگ سقف های جمع شونده برقی با استراکچر محکم فلزی پیشنهاد می شود که بتوانند کل فضای پارکینگ را بطور همیشگی پوشش دهند.

سایبان جمع شونده زمین های ورزش

برای زمین های ورزشی و فضا های بزرگ سایبان های کوچک مناسب نیست و در مقیاس صنعتی نیازمند پوشش و تامین سایه هستیم. به همین دلیل در استادیوم های ورزشی از سقف های بزرگ که با استفاده از موتور های بسیار قوی صنعتی بر روی ریل های فولادی حرکت می کنند استفاده می شود. این ریل ها با عرض دهانه های بلند (بیش از ۳۰ متر) امکان اجرای سایبان جمع شونده برای زمین های ورزشی را می دهد.

سایبان جمع شونده مسافرتی

این مدل سایبان ها برای مسافرت و کمپ بیشتر بر روی خودرو های افرودی سوار می شود و در کنار این خودرو ها یک فضا محدودی را تامین سایه می نماید. این سایبان ها بسیار سبک هستند و وزن اضافه ای را به خودرو تحمیل نمی کنند و به راحتی با برق خود خودرو و یا دستی باز و بسته می شوند.

سایبان جمع شونده مغازه

از قدیم حجره ها و مغازه ها در بازار برای تامین سرپناه برای مراجعین و مانع شدن از تابش مستقیم خورشید به درون مغازه از سایبان استفاده می کردند. امروزه از سایبان های برزنتی که با شیب به سمت پایین حرکت می کنند در جلوی مغازه ها استفاده می گردد. این سایبان ها عمر کمی دارند و بطور موقت در ساعاتی از روز که تابش خورشید مزاحم کسب و کار است استفاده می شود و امروزه با چاپ لوگو و اسم برند بیشتر جنبه تبلیغاتی پیدا کرده است.

سایبان جمع شونده کافه

برای فضاهای کوچک کافه ها از سایه بان های جمع شونده کالاسکه ای در کافه ها استفاده می شود. این سایبان ها حداکثر فضای ۲ متر مربعی را پوشش می دهند که برای نشستن دو نفر در کافه و نوشیدن قهوه مناسب است.

سایبان جمع شونده رستوان

رستوران هایی که تراس یا فضای باز در حیاط یا پشت بام دارند از سایـبان های جمع شونده برقی استفاده می کنند. با توجه به کاربری تجاری و نیاز به تامین نور در زیر فضای رستوران سقف متحرک برقی گزینه مناسب برای رستوران ها می باشد.

از مزیت این سایه بان جمع شونده رستوران می توان به امکان اجرا بدون ستون گذاری مزاحم، نورپردازی در زیر آن و قابلیت جمع شو با استفاده از ریموت کنترل بدون سر و صدای زیاد اشاره کرد.

موارد تاثیر گذار بر قیمت سایبان تاشو

موارد مختلفی بر قیمت سایبان تاشو تاثیرگذار می باشد. در زیر به برخی موارد اشاره می کنیم:

  • جنس متریال پوشش
  • عمر مورد انتظار از سایبان
  • مکانیزم جمع شو سایبان
  • ابعاد سایبان و نسبت طول به عرض
  • زیر سازی و شاسی کشی مورد نیاز

قیمت سایبان جمع شونده

قیمت سایبان جمع شونده با توجه به مطالبی که در بالا اشاره شد امروز در حدود قیمت بین ۵۰۰٫۰۰۰ تومان تا ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان می باشد . با این حال می توان به سایبان های تمام آلومینیومی متحرک هم اشاره کرد که کاربرد محدودی دارند و دامنه قیمت بین ۸٫۰۰۰۰٫۰۰۰۰ تا ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان به ازای هر متر مربع از سایبان جمع شو برقی را دارند.

نصب سایبان تاشو

نصب سایبان تاشو عمدتا آسان می باشد و به علت ماهیت جمع شوندگی و نیاز به اطمینان از صحت عملکرد از قبل تست شده به سر پروژه ارسال می گردد و کار به صورت پیچ و مهره می باشد و به آسانی نصب و اجرا می گردد. همچنین اگر نیاز به زیرسازی نداشته باشد در کمتر از دو روز انجام خواهد پذیرفت.

سوالات متداول

عمر یک سایه بان جمع شونده بر اساس متریال مورد استفاده در پوشش جمع شونده بین ۱ تا ۲۰ سال می تواند متغییر باشد.

طول حداکثر بر اساس نوع سایبان بین ۳ تا ۱۰ متر می باشد ولی سایبان های صنعتی با قابلیت طول بازشو بیش از ۵۰ متر برای ورزشگاه ها امکان پذیر می باشد.

خیر این کار توصیه نمی شود. مکانیزم های عملکرد یک سایبان با سیستم برقی متفاوت از سایبان های جمع شو دستی می باشد.

4 دیدگاه برای “بررسی انواع سایبان جمع شونده و ویژگی های آن ها

    • emami گفته:

      سلام
      سقف های متحرک پارچه ای ارایه شده توسط شرکت ما با نور پردازی خطی ارایه می شه. این نور خطی از نوع smd می باشد که به ازای هر متر مربع کار ۱٫۵ عدد نور در زیر پروفیل های الومینیومی نصب می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *