انتخاب پارچه سازه های چادری

از پارچه PTFE و PVC تا نوآوری های پیشرفته مانند TiO2، یک طیف وسیعی از پارچه سازه های چادری برای انتخاب ساختار پارچه کششی وجود دارد. انتخاب غشا و رنگ پارچه سازه های چادری یکی از مهمترین مراحل فرایند طراحی است و باید خاطر نشان کرد که این دو مورد از ملاحظات زیباشناسی در سازه های پارچه ای مهمتر است. نکته ای که باید توجه کرد این است که غشا و رنگ پارچه کششی تاثیر قابل توجهی بر قابلیت عملکرد سازه کششی دارند.

انتخاب پارچه سازه های چادری
سازه پارچه ای

انتخاب رنگ سازه چادری و تاثیر آن در بهروری انرژی 

یکی از مزایای استفاده از سازه چادری به ویژه در نما، بهبود بهره وری انرژی برای ساختمان هاست. با جلوگیری از تابش اشعه UV  که باعث ایجاد گرما در ساختمان ها می شود، نیاز به تهویه مطبوع در ساختمان را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهید.به طور مشابه در اقلیم های سردتر تمایل به انتخاب پارچه کششی است که محافظ حرارتی بیشتری باشد چرا که می تواند برای گرم کردن ساختمان کمک شایانی داشته باشد.رنگ پارچه نقش عمده ای در رسیدن بهره وری انرژی در ساختمان ایفا می کند، چرا که پارچه کششی با رنگ های روشن بیشتر اشعه های خورشید را منعکس می کنند و رنگ های تیره بیشتر انرژی گرمایی را جذب می کند. بنابراین، اگر هدف شما ایجاد یک اثر خنک کننده با سایه است، بهترین انتخاب یک پارچه روشن تر است.

اثر جزیره گرمایی شهری

یکی از بحث های دنیا تغییرات آب و هوایی است که بر عملکرد و فرایند های تمام صنایع موثر است. سازه های چادری با به حداقل رساند اثرات جزیره گرمایی شهری می تواند پاسخگویی مناسبی برای این تغییرات باشد. چرا که ترکیب سازه های پارچه ای در نما ساختمان ها می تواند تاثیر جدی در کاهش دما در اثر جزیره گرمایی شهری داشته باشد.

نمای ساختمان با سازه های چادری | پارچه سازه های چادری
نمای ساختمان با سازه های چادری

تجریبات داخلی با نما پارچه ای

نما چادری می تواند برای راحتی و سلامتی ساکنین ساختمان ها مانند کارکنان بیمارستان ها بکار رود. معماران و طراحان با استفاده از پارچه کششی برای نما ساختمان می توانند از اشعه مضر خورشید و گرمای آن جلوگیری کنند در حالی که ساکنین به نور طبیعی دسترسی دارند. باید توجه داشت که انتخاب رنگ می تواند تاثیر زیادی بر تجربیات داخلی داشته باشد چرا که یک رنگ تیره مانند سیاه می تواند شفافیت و سایه بصری بالایی را فراهم می کند اما فضای داخلی تاریکتر می شود.

به طورخلاصه استفاده از سازه های چادری در نما می تواند:

  • یک عایق سرمایشی در فصول گرما می باشد چرا که ساختمان را خنک نگه می دارند
  • یک عایق گرمایشی در فصول سرما می باشد چرا که محافظ حرارتی می تواند باشد.
  • ایجاد اثر خنک تر با استفاده از پارچه با رنگ روشن تر چرا که نور خورشید را منعکس می کند.
  • ایجاد مکان گرم تر با استفاده از پارچه با رنگ تیره تر چرا که نور خورشید را جذب می کند.
  • تاثیر جدی در کاهش دما در اثر جزیره گرمایی شهر ایجاد کند.
  • گرما و اشعه مضر خورشید را مسدود کرده در حالی که ساکنین به نور طبیعی دسترسی دارند.
نمای سازه های چادری
نمای سازه های چادری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *