فرم های پیش مهندسی سازه پارچه ای و مزایای آن

از مزایای سازه پارچه ای امکان طراحی و انطباق فرم های مختلف با هرگونه فضا و ابعادی می باشد. امکان ترکیب فرم های استاندارد سازه پارچه ای با یکدیگر این قابلیت را به طراحان و معماران می دهد تا طرح های خلاقانه و جدیدی را با سازه های غشایی طراحی و اجرا کنند. این فرم ها و اشکال جدید نیاز به انجام محاسبات دقیق سازه و پوشش کششی ، و دیتیل سازه چادری دارند که باعث بالا رفتن مدت زمان طراحی پروژه و تحویل نهایی سازه گردد.

یکی از مزایای سازه چادری نسبت به دیگر پوششهای ساختمانی، پیش ساخته بودن و سرعت بالای اجرا و نصب میباشد. محاسبات پیچیده فرم های انتزاعی جدید در سازه های چادری این مزیت رقابتی را کاهش می دهد. توصیه ما به طراحان برای فضاها و پلان هایی که پیچیدگی خاصی ندارند استفاده از فرم های پیش مهندسی سازه پارچه ای  می باشد.

دیتیل سازه چادری در سازه پیش مهندسی چیست ؟

بطور خلاصه سازه کششی که نقشه های آن از قبل آماده می باشد را سازه پیش مهندسی می گویند. این سازه غشایی  (سازه چادری یا سازه پارچه‌ای) برای یک مکان خاص طراحی نشده و طراحی آن برای استفاده عام می باشد. معمار می تواند با توجه به فضایی که برای طراحی دارد یکی از این سازه های پیش مهندسی را انتخاب کند. این سازه ها برای آلاچیق ، سایبان روف گاردن ، سایبان پارکینگ ، سایه بان استخر و … انتخاب مناسبی میباشند. بعلاوه با توجه به اجرای مکرر آنها هیچ گونه نگرانی از بابت اجرایی شدن آن وجود ندارد.

نقشه های اتوکد؛ فایل های ۳d max ، مدلسازی سه بعدی ، نقشه های ساخت سازه ، نقشه برش پارچه ، دوخت و دیتیل سازه چادری سازه‌های پیش‌ساخته از قبل موجود می باشد. در نتیجه زمان تهیه آن ها و تحویل پروژه به کارفرما کاهش می یابد.

مزایای فرم های پیش مهندسی سازه پارچه ای

مزیت این سازه‌ها در این است که طراحی و محاسبات مربوط به آنها از قبل انجام شده است. شما می‌توانید سازه ‌ی دلخواهتان را با توجه به ابعاد فضا، فرم مطلوب و یا کاربری مورد نظر انتخاب کنید. پس از انتخاب نوبت سفارش ساخت به شرکت مهندسی است. دیتیل سازه چادری موجود و ابعاد مشخص شده، درک مناسبی از شکل نهایی سازه پارچه ای به شما می دهد.

یکی از مزایای سازه پارچه ای پیش طراحی شده امکان تیپ بندی فضایی بزرگ با یک مدل سازه چادری است. این کار به کاهش هزینه های طراحی در کل پروژه کمک زیادی می‌کند. تیپ سازی یک مدل سایبان استاندارد و مدولار نمودن آن در فضاهای بزرگ و مبلمان شهری اهمیت بسیار زیادی دارد.

 دریافت کاتالوگ سازه های پارچه ای پیش مهندسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *