سایبان چادری ماشین

امروزه خودروها یکی ازمهم‌ترین دارایی‌های افراد به شمار می‌روند و علاوه بر ارزش مالی‌ای که دارند، می‌توانند بسیار مورد علاقه‌ی صاحبانشان باشند. تا آنجا که یکی از سرگرمی‌های افراد سرشناس جمع‌آوری کلکسیون خودروهای لوکس می‌باشد. طبیعتا صاحبان خودرو باید راهکاری برای محافظت از این اموال با ارزش در برابر آفتاب، باد، باران ، برف و حتی سقوط اشیا بیاندیشند. سایبان چادری ماشین می‌تواند به خوبی این نیاز را برطرف کند.

امروزه استفاده از سازه چادری به عنوان سایبان خودرو در طراحی معماری روز دنیا بسیار محبوب است. در سالهای اخیر با آشنایی بیشتر معماران داخلی ایران با سازه پارچه‌ ای، استفاده از آن در پروژه‌های خاص و لوکس افزایش یافته است. یکی از کاربردهای پرشمار این سازه‌ها، استفاده به عنوان سایبان پارکینگ لاکچری (لاکژری) در ویلاها، منازل شخصی و ساختمان های تجاری و اداری می‌باشد.

از کاربردهای دیگر سازه پارچه ای می توان از آلاچیق فضای سبز باغ‌ها، ورودی ساختمان های تجاری و اداری، الاچیق محوطه باز باغ تالار و تالار عروسی، پوشش یا سایبان استخر، نمای ساختمان، المان دکوراتیو در محوطه سازی و حتی دکوراسیون داخلی نام برد. سازه چادری حتی در فضاهای بسیار بزرگی مانند فضاهای ورزشی به عنوان سایبان چادری جایگاه تماشاچیان مورد استفاده قرار می گیرد.

سایبان پارچه ای دارای کاربری متنوع زیادی است. سازه چادری یک سقف مدرن پارچه ای در فضای خارجی در اختیار شما قرار می‌دهد و در عین حال، زیبایی دو چندانی به فضای کار و زندگیتان می‌بخشد.

با افزایش تقاضا برای سازه های کششی در تهران و سایر استان های ایران، سازه چادری ساینا فعالیت خود را در حوزه ی سازه ثابت و سازه متحرک گسترش داده است. یکی از انواع پر کاربرد سازه پارچه ای، سایبان پارکینگ است که حتی در منازل شخصی نیز استفاده می‌شود. این سقف چادری می تواند در محوطه فضای باز ساختمان ها، برج ها و … برای سایبان چادری ماشین مورد استفاده قرار گیرد.

 

می‌توانید از طریق لینک‌های زیر نمونه های سایبان پارکینگ پیش ساخته ساینا را ببینید : 

انواع سایبان چادری ماشین

سقف پارکینگ ویلا کردان
سقف پارکینگ ویلا کردان

سایبان اتومبیل را می توان بر اساس کاربرد به پارکنیگ اداری و پارکینگ خانگی تقسیم بندی نمود. دسته بندی دیگر پارکینگ ماشین می تواند بر اساس متریال های استفاده شده در این سایبان ها باشد. متریالی که برای سایبان پارکنیگ اتومبیل مورد استفاده قرار می گیرد باید به نحوی نور خورشید را انعکاس دهد. به این ترتیب زیر سایبان پارکینگ خنک می‌شود و اتومبیل  از گرمای ایجاد شده و اشعه ‌ی نور خورشید محافظت می‌شود.

یکی از بهترین متریال های مورد استفاده در سقف پارکنیگ، پارچه کششی می‌باشد که در ساخت پارکینگ چادری ماشین به کار برده می‌شود. در سایبان خودرو از اتصالات فولادی برای پشتیبانی از پارچه کششی  استفاده می شود که استحکام بالایی به سازه می‌بخشد  . یکی از ویژگی های سازه چادری پارکنیگ  آنتی UV بودن پارچه های کششی مورد استفاده در این سقف های چادری است. به این معنی که اشعه های ماوراء بنفش خورشید از آن عبور نمی‌کند و گرما را انتقال نمی دهد. لذا بر خلاف سایر مصالح سنتی ساختمانی سایه زیر این سقف پارکنیگ خنک است.

دسته بندی سایبان ماشین

پارکینگ چادری ماشین
سازه چادری با کاربری پارکینگ ماشین

سایبان پارکینگ چادری اتومبیل از نظر تعداد پارکینگ تامین شده به سه دسته تقسیم بندی می شوند:

  1. پارکینگ چادری که حداقل یک و حداکثر سه محل توقف ماشین دارد، پارکینگ پارچه ای کوچک می باشد.
  2. پارکینگ پارچه ای که حداقل ۴ و حداکثر ۲۵ سایبان خودرو دارد، پارکینگ پارچه ای متوسط می باشد.
  3. پوشش چادری که دارای بیش از ۲۵ محل توقف خودرو باشد، پارکینگ پارچه ای بزرگ می باشد.

مراحل ساخت سایبان چادری ماشین

برای ساخت پارکینگ چادری ماشین در ابتدا محل اجرا توسط متخصصان شرکت ساینا مورد بررسی قرار می گیرد تا ابعاد پارکنیگ پارچه ای مشخص شود. در مرحله بعد بر اساس ابعاد، طرح هایی به مشتری پیشنهاد می شود.  این طراح ها می تواند شامل طرح های پیش مهندسی شده گروه ساینا باشد. همچنین گروه طراحی ساینا می‌توانند بر اساس ابعاد فضا و خواست کارفرما، طرح مختص به پروژه ارائه دهند.

سایبان ماشین
سایبان پارکینگ مرکز خرید

 پیش از اجرای سایبان پارکینگ باید فونداسیون در محل مورد نظر طراحی و اجرا شود. سازه بر اساس طرح انتخابی کارفرما به طور کامل در کارگاه ساخته و  رنگ آمیزی می‌شود. سپس گروه نصب ساینا به محل اعزام شده و پارکینگ چادری را مونتاژ می‌کنند. در نهایت پوشش پارچه ای که توسط طراحان طراحی شده است، بر روی سازه نصب می‌گردد.

در ساختمان های اداری، منازل شخصی و برج هایی که پارکینگ ندارد، ساخت سایبان پارکینگ چادری در محوطه ساختمان راهکاری مناسب برای محافظت از  خودروها در برابر نور آفتاب، بارش باران و برف و سقوط اجسام می‌باشد. ضمن اینکه باعث زیبایی بصری و جذابیت فضای ساختمان می‌شود.

در ساینا سعی می شود، سازه بطور کامل پیچ و مهره ای طراحی گردد و بصورت پیش ساخته در محل نصب شود. پیش ساخته بودن سایبان پارچه ای پارکینگ این امکان را فراهم می کند تا در صورت نیاز به راحتی بتوانید محل پارکینگ را در محوطه تغییر دهید یا آن را در مکانی جدید نصب نمایید.

قیمت سایبان چادری ماشین

شرکت های سازه چادری برای بدست آوردن قیمت نهایی سقف چادری پارکینگ فاکتورهای مختلفی را در نظر می گیرند.

از جمله فاکتورهای موثر در قیمت دهی این سازه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •     فرم پوشش چادری پارکنیگ: قیمت فرم ها به علت تفاوت در میزان مصرف پارچه ی آنها، مختلف است. از طرفی انتخاب طرح متقارن و تشکیل شده از بخش‌های مشابه تکرار شونده در طراحی مدل پارکینگ ماشین باعث کاهش چشمگیر قیمت خواهد شد. در طراحی فرم های سازه چادری باید به این نکته توجه کرد که سازه پارچه ای در برابر بارش برف و باران و وزش باد مقاومت لازم را داشته باشد. از این رو برای تامین این مقاومت از فرم آنتی کلاستیک استفاده می شود. فرم های آنتی کلاستیک به سه دسته خیمه، زین اسبی و آرک طبقه بندی می شود.
  •    جنس پارچه مورد استفاده در سقف پارکنیگ :  کیفیت و برند پارچه مصرفی برای ساخت سازه چادری بر روی قیمت سایبان خودرو موثر خواهد بود.
سایبان خودرو با سازه چادری
سایبان خودرو با سازه چادری
  • ابعاد پارکینگ پارچه ای بر روی قیمت این سازه موثر است. هرچه ابعاد بزرگتر باشد، پارچه مصرفی بیشتر می‌شود و قیمت بالاتر می رود.
  • دوخت پارچه سایه بان خودرو یکی دیگر از فاکتورهای موثر در قیمت دهی این نوع پوشش چادری است. یکی از دوخت های با کیفیت در دوخت پارچه های کششی دوخت جوش فرکانس بالا یا Hf است. شرکت مهندسی ساینا اقدام به فروش پارکنیگ چادری دوخته شده با این تکنولوژی و در فرم های مختلف نموده است.
  • جنس اتصالات، لعاب آنها ، نوع سازه و رنگ آمیزی سایبان پارکینگ از دیگر فاکتورهای موثر بر قیمت است.

مشخصات فنی سایبان چادری ماشین

نصب و اجرای سقف پارکینگ حیاط منازل مسکونی یا « سایبان پارکنیگ ویلا شخصی » و … به علت کثرت ماشین و کافی نبودن پارکینگ های پیش بینی شده در این مکان ها برای محافظت خودروها بسیار مهم است. سایبان چادری ماشین دارای خصوصیات منحصر به فردی است که برخی از مزایای آن عبارتند از:

  • عدم محدودیت طراحی، زیبایی، خاص بودن، قابلیت استفاده به عنوان پارکینگ ویلا، ساختمان اداری و تجاری و …
  • تنوع رنگ سازه کششی و پارچه های کششی به کار رفته در سایه بان چادری پارکنیگ خودرو
  • غیر قابل اشتعال بودن پارچه کششی به کار رفته در پوشش چادری پارکینگ ماشین
  • قابلیت شستشوی آسان پارچه و سازه کششی سایبان چادری پارکینگ
  • طول عمر بالای سقف چادری پارکینگ اتومبیل
  • مقاومت در برابر تغییرات دمایی و مناسب برای تمامی شرایط جوی
  • محافظت و مقاومت در برابر بارش برف و باران و حتی وزش بادهای شدید
سایبان پارکینگ به فرم خیمه
سایبان پارکینگ به فرم خیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *